Читалочка


Казка про розумного павука та ледачого короля
Казка про розумного павука та ледачого короля




Про вокзал, що не стояв на місці

Про вокзал, що не стояв на місці





Англійська народна казка Джек і бобове стебло

Джек і бобове стебло





Казка про розумне мишеня

Казка про розумне мишеня






Гидке каченя
Г.К.Андерсен Гидке каченя


Корній Чуковський. Доктор Айболить. Малюнки Сутєєва

Доктор Айболить




Від одного до десяти С.Маршак
Маршак     Від одного до десяти    Веселий рахунок



Біда навчить
Л.Українка Біда навчить




Колобок

Українська народна казка Колобок



Попелюшка

Попелюшка Шарль Перро


Пані Метелиця

Брати Грімм Пані Метелиця



Чарівні окуляри

Чарівні окуляри




Малий і Карлсон, що живе на даху

Малий і Карлсон, що живе на даху



Лебідь, щука і рак
І.Крилов Байка Лебідь, щука і рак

Казка про королівну, що проливала замість сліз перлини

Казка про королівну, що проливала замість сліз перлини


СЛОВНИКИ
 словник синонімів
https://ukrainskamova.com/publ/slovnik_sinonimiv/a/22

 Словник антонімів
http://svitslova.com/slovnyk-antonoviv.html

 словник наголосівhttp://svitslova.com/slovnyk-nagolosu.html

 тлумачний
http://ukrlit.org/slovnyk/%D0%B0%D0%BD~



ДИТЯЧІ  ЕНЦИКЛОПЕДІЇ






























 




Жарти та анекдоти для дітей

Аудіоказки  

ХРЕСТОМАТІЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ




 

Оксана Кротюк



Українські народні казки


СКОРОМОВКИ ДЛЯ ДІТЕЙ

У зливу жахливу під кущем
Дуже змокли жук з джмелем.
*******
Черепаха чаплю вечором
Пригощала чаєм з печивом.
******
Горох у городі виріс небувалий
Горобці город пограбували.

* * *
Миші в шафі шаруділи
Шість шарфів шерстяних з`їли.







ЯК ОКСАНА ВЕРБОЮ СТАЛА
Колись давно в одному селі жила вродлива дівчина Оксана. Дуже полюбляла вона вбратися у вишивану сорочку, плахту, взути на ноги червоні чобітки, надіти на шию намисто, прикрасити волосся стрічками. І так гарно вбрана ходила дівчина на річку — помилуватися своїм відображенням в її гладкому плесі. Могла годинами так сидіти, задивляючись на свою вроду та усміхаючись сама до себе. Кликали Оксану дівчата водити хороводи, а вона лише плечима знизувала. Мати просила доньку допомогти — води з криниці принести, на городі попоратися. Та у відповідь завжди чула лише: “Ой, не зараз, мамо…”.
Одного вечора, коли дівчина, як зазвичай, стояла на березі, з води визирнув Водяник. Побачив він красуню та й завмер, зачарований її вродою. Саме у цей час нагодилася Оксанчина матуся й покликала дівчину додому. А та у відповідь: “Не хочу йти до хати! Немила вона мені! Я б так усе життя стояла край води, милуючись своєю вродою!”. Почувши таке бажання Оксани, Водяник умить виконав його. І тут ніжки дівчини перетворилися на коріння, яке міцно трималося за берег, і вже не могла красуня зрушити з місця. Гнучкий дівочий стан став тонким вербовим стовбуром, руки перетворилися на гілля, а довге кучеряве волосся — на тонесенькі гілочки, що схилялися до самої води, торкаючись свого відображення в ній. Саме так, як мріяла Оксана. А Водяник, плеснувши по воді хвостом, опустився, задоволений, на самісіньке дно: тепер красуня-верба завжди буде перед його очима.

ВЕРБА ГАРНА ТА КОРИСНА
   Верба — одне з найулюбленіших дерев українців. Її можна побачити біля ставків, на берегах річок, обабіч доріг, коло криниць.
   За тиждень до Великодня християни святкують Вербну неділю. Цього дня колись Христос повертався до Єрусалима, і люди врочисто встеляли йому дорогу пальмовими гілками. Звідси й звичай освячувати гілля дерев, а в Україні — саме верби.        Щороку на Вербну неділю селяни, повертаючись з церкви, встромляли у землю освячені галузки, й вони виростали у великі дерева.
“Де верба — там і вода”, — мовиться в прислів’ї. Люди вже давно помітили, що це дерево росте біля чистої води, й за допомогою вербового прутика навчилися шукати джерела. Під вербою і криниці копали.
    Верби найперші розквітають напровесні. Їхні пухнасті квітикотики вкриті жовтуватим серпанком пилку. Ми милуємося їхньою красою, а бджілкам вони дають першу поживу після зимового голоду — нектар і пилок. Кого ще годує верба? Молодими вербовими пагонами та листям полюбляють ласувати кози та інші свійські тварини.

► Як використовують вербову лозу? Чи бачили ви вироби з неї? Які?
  З верби плетуть кошики, тини, меблі та різноманітні сувеніри. Деревину верби використовують у будівництві, з неї виготовляють човни.
Верба — один із символів України, а ще — життя й материнства. Наші пращури вірили, що сонце п’є воду з вербових листочків, і саме тому вони такі схожі на сонячні промінці.

► А на що вам здаються схожими верба, її листя,
гілочки, пухнасті котики?

   Вирушайте на прогулянку до найближчої водойми. Там ви обов’язково побачите вербу. Помилуйтеся цим чудовим деревом. Воно миле українському серцю!















Вправи на розвиток мовленнєвого апарату


Дихальна гімнастика
Ця гімнастика сприяє розвитку вміння регулювати своє дихання (не губити закінчення слів, на робити вдих на півслові, не замовкати до кінця речення):
● задути свічку;
● здути пушинку;
● погудіти, наче пароплав;
● зобразити свист вітру;
● зробити язичком рухи маляра, що фарбує стіну;
● продзижчати, наче жук;
● зобразити шум лісу;
● зобразити шум мотору, що працює.
Вправа «Подивись і повтори»:
● витягнути губи трубочкою;
● зімкнути губи;
● показати губами букву «О»;
● облизати губи;
● зробити язичком рухи маятника.
Вправа «Прочитай по губах»
Мета: чітке артикулювання звуків, щоб інші могли за рухами губ прочитати слово.
Вправа «На одному диханні»
Подані стовпчики слів прочитати на одному диханні.
Вправа «Скоромовку скоро скажемо»
Мета: відпрацьовувати навички правильного та швидкого вимовляння найуживаніших слів.

Цінність скоромовок полягає не в смисловому навантаженні, а в такому підборі і розстановці слів, вимова яких вимагає певних зусиль і сприяє виробленню дикції, правильної артикуляції. Також скоромовки збагачують словниковий запас та сприяють підвищенню культури мовлення.

Вимова скоромовок сприймається як весела розвага, тому діти їх люблять: той, хто прагне швиденько розповісти скоромовку, часто потрапляє у смішне становище, «спотикаючись» чи перекручуючи слова. Скоромовки легко засвоюються дітьми й допомагають удосконалювати навички читання.

                Скоромовки
● Ворона проворонила вороненя.
● Пік біля кіп картоплю Прокіп.
● Раз — дрова, два — дрова, три — дрова.
● Розкажу вам про покупки, про покупки, про покупки, про покупочки мої.
● Улас у нас, Панас у вас.
● Через грядку гріб тхір ямку.
● Водовоз віз воду з водопроводу.
● Їла Марина малину.
● Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
● На возі коза, під возом лоза.
● На річці Лука спіймав рака в рукави.
● Дрова рубали два дроворуби.
● Біжать стежини поміж ожини.
● У бобра добра багато.
● Кричав Архип, Архип охрип,
Не треба Архипу кричати до хрипу.
● Бабин біб розцвів у дощ,
Буде бабі біб у борщ.
● Дзижчить над житом жвавий жук,
Бо жовтий він вдягнув кожух.
● Як місили тісто в місті —
Усе місто стало в тісті.
● Летів горобчик, сів на стовпчик,
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
● Жовтий жук купив жилет,
Джемпер, джинси та жакет.
● Босий хлопець сіно косить,
Роса росить ноги босі.
● Семен сіно віз — не довіз:
Лишив сани — узяв віз.
● Пиляв Пилип поліна з лип,
Притупив пилку Пилип.
● Ходить квочка коло кілочка,
Водить діточок коло квіточок.
● Коса косить — бруса просить,
Косар Герасим погострив — клин окосив.
● Був бик тупогуб, тупогубенький бичок.
● Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука — буде букові наука.
● Надворі трава,
На траві дрова.
Не рубай дрова,
Бо трава здорова.
● Прийшов Прокіп, налляв окріп.
Іде Гаврило — ще не зварилось.
Прийшов Денис — налляв сім мис.
Прийшов Тарас — з'їв все нараз.
Вправа «Чистомовку кажи чисто»
Логопедичні чистомовки та вправи на автоматизацію звуків у словах та реченнях допомагають вимовляти слова чітко та зрозуміло.
Можна урізноманітнити вправу зміною гучності або тембру голосу, тобто одні й ті самі рядки промовляти по-різному: голосно, тихо, швидко або повільно.

     Чистомовки
Я на руку рукавицю
Одягаю брату Грицю.
Він незграбний, ще маленький,
Хай не мерзне мій рідненький.
***
Моркву, перець і гарбуз
Посадив старий дідусь.
Пестив їх та поливав
Гарний урожай зібрав.
***
Трамвай, тролейбус і метро —
Це наш громадський транспорт.
Його ми мусим берегти,
Бо пішки прийдеться іти.
***
Я по воду на криничку
Поведу малу сестричку.
Хай відеречко бере,
Водички трохи набере.
***
Йшов по бору старичок,
Опирався на дрючок.
***
На городі у Марічки
Агрус, огірки, порічки.
***
В рукомийнику помию
Руки я брудні.
Хай подасть мерщій сестричка
Рушничок мені.
***
Рута-м'ята розпустилась —
Ароматна і кріпка.
Бджоли та джмелі над нею
Наче пляшуть гопака!
Рома та Рита співають у хорі,
Ввечері разом гуляють надворі,
Разом додому ідуть, як пора.
Рома та Рита — це брат і сестра!
***
Варить борщ Борис-моряк:
Морква, помідор, буряк.
«Вийде борщ смачний у нас,
Пригощу я, друзі вас!»
***
Вправа «Читай, як актор»
Прочитайте поданий віршик з різними інтонаціями.

 Вправа «Читай, як диктор»
Прочитайте текст правильно та виразно, як диктор на телебаченні.
Вправи на розвиток уважності

Вправа «Не спіткнусь»

Прочитай уважно і знайди слово, що відрізняється однією літерою.
Син      Сани      Писали
Син      Сани      Питали
Син      Сами      Писали
Сир      Сани      Писали

Вправа «Де шпигун?»
Прочитай уважно й знайди зайве слово.
КАРТА, ПАРТА, КОЗА, ДОШКА.
РУЧКА, ПТАШКА, ГУМКА, ПЕНАЛ.

Вправа «Щоб речення зрозуміти — слова треба розділити»
СОНЦЕЯСНЕЄВСТАЄБУДЕДЕНЬГАРЯЧИЙ.
БДЖОЛАМАЛААЙТАПРАЦЮЄ.
Сонце яснеє встає - день буде гарячий.
Бджола мала, а й та працює.



Вправа «Покажу словечко — знайдіть його містечко»
Прочитайте уважно текст. Знайдіть речення, в якому є слово, що написане на дошці.
Учитель прикріплює до дошки емонстрацій

ну картку або пише сово на дошці.


Вправа «По стежці»
Прочитай правильно слова, рухаючись по стежці.
Хто га чи є, ба то є.
ба то та той га зна


Вправа «Хто прислів'я складе, той мудрість знайде»
Потрібно переставити слова так, щоб вони утворили відоме прислів'я.








У книзі Всеволода Зайцева подано рекомендації з формування швидкого читання, що працюють у будь-яких умовах.


Не довготривалість, а частота тренувальних вправ

Людська пам'ять краще пам'ятає те, що з'являється періодично, час від часу, а не постійно перед очима. Саме це створює подразник і запам'ятовується найкраще. Атому щодня, через певні проміжки часу, необхідно проводити невеликі за об'ємом вправи. Тобто тренуватися в читанні часто, порціями, по кілька хвилин краще, ніж читати 1—2 години без відпочинку.

Напівголосне читання (читання-гудіння)

Саме воно було основним елементом навчання читання в школі В. Сухомлинського. Учні класу читають уголос, але так, щоб не заважати товаришам.


Поурочні п'ятихвилинки читання
Будь-який урок починається з того, що діти відкривають книжку і 5 хвилин читають в режимі читання-гудіння, а потім проводиться звичайний урок. Такі поурочні п'ятихвилинки дають тижневий тренаж об'ємом 120 хвилин.


Читання перед сном
Це може бути невелике оповідання чи вірш. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, і час, який людина спить, допомагає зберегти, зафіксувати останні події дня. Ось чому добре, коли читання є останньою подією дня.відрізняється від інших.





Капуста    капуста      пусто     капуста



Мишка     мишка      кішка       мишка



Кіт   кит    кіт    кіт


Поріг   поріг      пиріг      поріг    пиріг

Крім всього потрібно вести систематичний облік ( контроль і корегування результатів швидкісного читання.)

Режим помірного читання
Після певного часу, коли дитина читала, їй необхідно дати перерву. Не забувати про відпочинок для очей, губ та язичка.

Читання в темпі скоромовки
На кожному уроці відводиться час, коли діти вчаться читати скоромовкою. Саме тоді розробляється мовний та артикуляційний апарат, працюють на повну силу органи дихання, язик, губи. Від дитини вимагаємо читати чітко і правильно.

Проведення «самозамірів» читання

Під кінець читання залишати 2—3 хв. щоб провести «самозаміри» читання. Учень читає у своєму темпі, напівголосно, самостійно підраховує слова, записує їх кількість у таблички, які зберігаються в щоденнику.
Використання цих резервів допоможе вчителеві навчити кожного учня читати швидко.




1.Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ.Пам’ять людини налаштована так, що запам’ятовується не те, що постійне, а те, що миготить: тобто то є, то немає. Тому всі тренувальні вправи треба проводити короткими порціями, але зі значною частотою. Не можна казати: «Поки не прочитаєш, із-за столу не виходь». Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п’ять хвилин.

2. Читання, що дзижчить, було основним елементом при навчанні у школі В. Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю протягом п’яти хвилин.

3. Добрі наслідки дає читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам’яттю, й вісім годин сну людина знаходиться під їх впливом. Ще 200 років тому казали: «Студент, науками живучий, учи Псалтир на сон прийдешній».
Часто ми радимо дитині прочитати вірш на ніч і книгу покласти під подушку. Ця рекомендація означає одне: останнє враження дня залишається в пам’яті на всю ніч.

4. Якщо дитина не любить читати, то їй необхідний такий режим читання, що щадить: дитина прочитає 1— 2 рядка й одержує короткочасний відпочинок. Таку можливість дають книжки з великими картинками й одним-двома реченнями внизу.

5. Розвиток техніки читання гальмується через слабку оперативну пам’ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам’ятає перше. Професор І. Федоренко рекомендує такі вправи: багаторазове читання, читання будь— якого тексту в темпі скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.

6. Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням на максимально доступній швидкості. За командою «Блискавка» дитина читає із прискоренням протягом 20 сек спочатку, потім тривалість збільшити до двох хвилин.

7. Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дітям, а діти намагаються читати про себе, стежити та встигати за дорослим. Перевірку проводити шляхом раптової зупинки.

8. Вправа «Хто швидше?». На столі лежать картки зі статтею. Треба знайти конкретну пропозицію в одній із карток, ковзаючи по тексту.
9. Вправа «Губи» використовується з метою чіткого розмежування дітьми читання про себе та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при читанні. За командою «Читати про себе» діти прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губ.


http://megaznaika.com.ua/  Мегазнайка

МегаЗнайка – сайт для дітей та батьків, для вчителів початкових класів та вихователів дитячих садочків. На нашому сайті зібрана величезна кількість цікавої і корисної інформації. 
У Мегазнайки є все: казки, вірші, ігри, пісні, цікаві факти про різноманітні предмети та явища, про рослинний і тваринний світ, про людину та її діяльність.
Завітавши на megaznaika.com.ua ви одержуєте можливість збагатити свої знання та приємно провести час розгадуючи кросворди і загадки, граючи ігри, поділитися з іншими читачами сайту власними літературними творами.






Немає коментарів:

Дописати коментар